Media Presentations Training Centre
language

Mediatraining en coaching

Jouw boodschap laten horen

Media Training Maastricht University_101Wil je ook zelfverzekerd en met een goed verhaal optreden in de media en in een video-opname (testimonial)? De mediatraining en mediacoaching door het Media Presentations Training Centre van Universiteit Maastricht bereiden je daar adequaat op voor. De juiste voorbereiding is essentieel om als wetenschapper, arts/specialist, ondernemer, beleidsmaker, bestuurder, manager, organisator en anderen in de hedendaagse mediawereld jouw boodschap te laten horen. Of dat nu individueel is, of collectief als instituut, school, vakgroep en afdeling. De mediatraining en mediacoaching worden aangeboden in het Nederlands en Engels en zijn ook toegankelijk voor deelnemers van buiten Universiteit Maastricht.

Media Presentations Training Centre gebruikt inzichten uit psychologie

Het Media Presentations Training Centre is ondergebracht bij de Faculty of Psychology and Neuroscience van Universiteit Maastricht en maakt bij het geven van de mediapresentatietrainingen en -coaching gebruik van inzichten uit de psychologie en neurowetenschappen.
Mediatrainer Marcel Schrijnemaekers is voormalig journalist en woordvoerder van de Universiteit Maastricht. Hij is gepokt en gemazeld in het voorbereiden, begeleiden en uitvoeren van optredens voor radio en televisie. Schrijnemaekers volgde zelf mediatrainingen in Nederland bij Viktor Deconinck, Bob de Ronde Partners en Brain Box, en bij Brad Phillips in New York.

Ons aanbod mediatrainingen en mediacoaching, en college TV interview

De mediatraining en individuele mediacoaching worden gegeven per uur en dagdeel, zowel in-house bij opdrachtgever als bij de Universiteit Maastricht. De data en tijdstippen worden in overleg vastgesteld.

Medewerkers van de UM en het MUMC+ (met tevens aanstelling bij de UM) kunnen de trainingen volgen gefaciliteerd door het Academic Leadership Programme en de Young Reseachers Academy van de UM. Informeer bij coördinator Rina van den Brandt (tst 83181) naar de mogelijkheden en de voorwaarden.

  • Media Presentatie Training van een dagdeel voor maximaal 2 personen, NL-Eng, 1 trainer.
  • Combinatie van oefeningen voor de camera, praktijkvoorbeelden en theorie, gericht op formuleren inhoud en presentatie, werking van de media.

    Bijzonderheden:

  • Tijd: 09:00-13:00 uur of 13:00-17:00 uur
  • Taal: afhankelijk voorkeur deelnemer(s)
  • Kosten per deelnemer: € 595,-; bij twee deelnemers € 450,- pp (exclusief BTW voor niet UM/MUMC+ )
  • Annuleringskosten: 25% binnen 10 werkdagen, 100% binnen 5 dagen tot de trainingsdag
  •  

  • NIEUW: Media Interview Check – voor een geslaagd optreden op tv of in een video!
  • Word je voor een televisieinterview gevraagd of ga je optreden in een(bedrijfs)video? Doe dan vooraf de Media Interview Check!
    Met de Media Interview Check word je binnen twee uur klaargestoomd om succesvol voor tv- of videocamera op te treden. Het maakt niet uit of het voor een publiek nieuwsprogramma is of voor een interne (bedrijfs)video. De Media Interview Check legt de nadruk op de inhoud van je boodschap en de wijze waarop je die boodschap presenteert, zowel verbaal als non-verbaal. De oefeningen worden opgenomen op video en nabesproken. De Media Interview Check wordt zowel in company als bij de Universiteit Maastricht aangeboden. De kosten bedragen € 295,- (exclusief BTW voor niet UM/MUMC+ ).
    De Media Interview Check wordt doorlopend aangeboden, indien gewenst op de kortst mogelijke termijn.
    Lees meer

    “Bij een optreden voor de camera, of het nu op televisie is of in een (bedrijfs)video, is het zaak direct vanaf de start in de beste bewoordingen de goede toon aan te slaan en de juiste houding aan te nemen. Letterlijk de eerste seconden bepalen het verschil bij het publiek tussen interesse en verveeldheid, tussen aanhoren en wegkijken, tussen geloofwaardigheid en diskwalificatie, tussen jammer maar helaas en ik heb mijn doel bereikt. Jouw doel: je wilt het publiek informeren over relevante en voor jou belangrijke feiten en gevolgen. Je wilt jouw oplossingen aandragen voor problemen of wijzen op voordelen die met jouw informatie te halen zijn. Vaak in combinatie met een oproep om op een bepaalde manier actie te ondernemen. In alle gevallen is een goede voorbereiding essentieel om jouw doel met een optreden voor de camera te bereiken.

    De Media Interview Check zou iedereen moeten laten uitvoeren die op tv of in een zakelijke video een interview geeft of een aantal losse uitspraken doet. In relatief korte tijd en voor betrekkelijk lage kosten boek je maximaal resultaat. Gegarandeerd. Er wordt nu veel tijd en geld gestoken in visuele communicatie inclusief bedrijfs- en andere video’s. Ik constateer dat het gestelde doel vaak niet zal worden bereikt omdat in de voorbereiding te weinig aandacht aan de inhoud en presentatie is besteed. Dat zie je in de uitzending of publicatie direct terug. Vaak is dat aanleiding om als kijker af te haken. De Media Interview Check biedt hiervoor een laagdrempelige en adequate oplossing.”

    Marcel Schrijnemaekers, mediatrainer Media Presentations Training Centre

     

  • Media Presentatie Training van twee dagdelen voor maximaal 5 personen in de studio, NL-Eng, 2 trainers.
  • Combinatie van oefeningen voor de camera, praktijkvoorbeelden en theorie, gericht op formuleren inhoud en presentatie. Speciaal geschikt voor vak- en capaciteitsgroepen, afdelingen, instituten en schools voor het formuleren en oefenen van een corporate message. Het geven van een persconferentie als groep kan desgewenst onderdeel van de training zijn.
    Kosten: vraag een offerte aan.

    <<<Media Presentations Training Centre – It pays to be prepared!>>>